دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 13:11

ارسال محموله دارویی و پزشکی سازمان میراث فرهنگی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کشور از ارسال محموله کمک های این سازمان شامل اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان زلزله غرب کشور به استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر : 232225

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، علی اصغر مونسان ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران و خانواده‌های داغدار زلزله اخیر غرب کشور که باعث جان‌باختن و مصدومیت جمعی از مردم استان کرمانشاه شد، اعلام کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت‌های تابعه آن از جمله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در خدمت بازماندگان و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه خواهند بود.


معاون رییس جمهور با اشاره به اعزام کاروان نیروی انسانی امدادی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کرمانشاه، افزود: محموله کمک‌های سازمان و کانون نیز شامل اقلام دارویی، پزشکی، غذایی و دیگر نیازهای اولیه مورد نیاز مصدومین و خانواده‌های آسیب‌دیدگان، به کرمانشاه ارسال شده و در میان خانوارها توزیع خواهد شد.


وی افزود: کاروان اعزامی امدادی کانون شامل خودروهای پشتیبانی و امدادگران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بوده که این کاروان در قالب 60 دستگاه خودروی مجهز، نیازهای امدادی آسیب‌دیدگان را پشتیبانی و برطرف خواهند کرد.


به گفته مونسان، امدادگران مجرب، متخصص و آموزش دیده کانون ساعاتی پس از وقوع زلزله اخیر، عازم کرمانشاه شده و همگام با سایر نهادها و سازمان‌های امدادی مشغول فعالیت‌های امدادی و پشتیبانی هستند.


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرستان ماهیدشت را به عنوان مرکز کمک های سازمان و کانون اعلام کرد و افزود: کلیه محموله‌ها و کمک‌های اهدایی سازمان، کانون و کارکنان، از طریق این شهر در میان آسیب‌دیدگان توزیع می شود.


معاون رییس جمهور هم چنین با اشاره به اینکه برخی از بناهای تاریخی استان در این حادثه آسیب دیده‌اند، اظهار داشت: آسیب های وارده به آثار تاریخی کرمانشاه قابل جبران، مرمت و بازسازی است و اکیپ‌های فنی این سازمان در حال بررسی درصد آسیب‌ها و ارائه برنامه راهبردی، جهت مرمت این بناها هستند.


مونسان افزود: طبق بررسی های اولیه، میزان تخریب بناهای تاریخی کرمانشاه کمتر از25 درصد بوده و شاهکار جهانی بیستون و طاق بستان، بازار سنتی و معبد آناهیتا نیز آسیبی ندیده‌اند.


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان بار دیگر ضمن تسلیت به مردم شریف و داغدار خطه غرب کشور تاکید کرد: با عنایت به تاکید روحانی، رییس جمهوری محترم درباره مدیریت عالی زلزله کرمانشاه و تجمیع مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی، این سازمان آماده هر نوع همکاری برای ساماندهی هر چه سریعتر وضعیت زلزله زدگان است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته